Innowacyjny program rozwoju dla PES/PS przy wykorzystaniu mentoringu biznesowego

Innowacyjny program rozwoju PES/PS zakłada wielowymiarowe wsparcie dla każdej zgłaszającej się organizacji. Doświadczenie mentorów pokazuje, że jedynie wsparcie wszechstronne osób tworzących PESy i PSy daje realne efekty. Wsparcie założone w programu rozwoju dla PES/PS polega na:

a) wsparciu w zakresie umiejętności miękkich dla lidera oraz członków zespołu – trening mentalny

b) wsparciu w zakresie praktycznego procesu zarządzania PES/PS zorganizowanego według innowacyjnej metody

c) wsparciu w zakresie zarządzania strategicznego z wypracowaniem dokumentu strategicznego dla PES/PS

Celem innowacyjnego programu rozwoju dla PES/PS jest przygotowanie liderów i pracowników podmiotów do zarządzania swoją organizacją według jasno określonych zasad i metod wypracowanych w toku programu we współpracy z mentorami mającymi wieloletnie i różnorodne doświadczenia we wspieraniu i zarządzaniu organizacjami.  Mentoring biznesowy jest prowadzony m.in. przy użyciu takich metod jak – trening mentalny, warsztaty, omawianie casestudy oraz budowanie doświadczeń własnych, ma na celu wypracowanie:

  • Umiejętności związanych z kompetencjami miękkimi wśród uczestników tj. między innymi – odporność na stres, komunikacja, zarządzanie sobą w czasie oraz zarządzanie zespołem
  • Umiejętności związanych z zarządzaniem organizacją (takich jak: zarządzanie ludźmi, delegowanie zadań, zarządzanie finansami, ustalanie celów i planu działania)
  • Większej pewności siebie wśród liderów, która pozwoli na działanie, szukanie rozwiązań i wspieranie zespołu w rozwoju

Czas trwania świadczenia usług dla jednego PES/PS trwa przeciętnie 6 do maksymalnie 12 miesięcy.

Innowacyjny program rozwoju dla PES/PS oferuje także część praktyczną, na którą składają się zajęcia mające na celu naukę otwartości na nowe doświadczenia i wyzwania, wykształcenie nowych kompetencji, uzmysłowienie uczestnikom jak ważna jest proaktywna

Efektem udziału w programie będzie:

  1. wzrost kompetencji społecznych w obszarze komunikacji, pracy zespołowej, delegowania zadań,
  2. rozwój samodzielności i niezależności,
  3. wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie
  4. zwiększenie odpowiedzialności za członków zespołu oraz za swoją własną pracę i zadania,
  5. nauka radzenia sobie w sytuacjach trudnych, wymagających szybkiej reakcji.

Osoby zainteresowane udziałem w mentoringu zapraszamy do przesyłania swoich zgłoszeń na adres: bjankowiak_rti@dzierzgon.com.pl. W mailu prosimy o podanie swojego imienia i nazwiska, nazwy PES/PS  oraz nr telefonu.

 

—————————————————————————————————————————————

Poniżej przedstawiamy informacje o naszych Mentorkach: 

Anna Czaczkowska Współwłaściciel firmy Happy Dive – szkoły nurkowania. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Dowodzenia i Operacji Morskich w Akademii Marynarki Wojennej. Od 2014 związana z międzynarodowym biznesem. Prowadzi z mężem Szkołę nurkowania Happy Dive, instruktor Mermaidingu. W swoim życiu zawodowym specjalizuje się w zagadnieniach administracji firm i logistyce. Od 2019 roku aktywnie współpracuje z przedsiębiorstwami ekonomii społecznej w celu realizacji projektów związanych z aktywizacją osób z niepełnosprawnościami.

Natalia Siuda- Piotrowska  Od ponad 12 lat pracuje w 3 sektorze i wspiera organizacje pozarządowe i inicjatywy społeczne. Jest certyfikowaną trenerką, mentorką i doradczynią. Wspiera organizacje pozarządowe, przedsiębiorstwa społeczne, aktywistki i
i aktywistów w obszarach dotyczących tworzenia i funkcjonowania organizacji pozarządowych, finansów organizacji, projektowania usług społecznych, współpracy z otoczeniem, odpowiedzialności społecznej, innowacji, czy ekonomii społecznej. Na co dzień zarządza Fundacją Inicjowania Rozwoju UP FOUNDATION, w której stara się wspierać międzysektorowe inicjatywy i łączyć potencjały organizacji, biznesu i samorządu. Jest autorką publikacji i artykułów. Współpracuje również ze Spółdzielnią Socjalną Dalba, w której wspólnie z zespołem wdraża pierwszy w Polsce model franczyzy społecznej. Ukończyła politologię na Uniwersytecie Gdańskim i ekonomię społeczną na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Iga Kopeć Ukończyła studia magisterskie na kierunkach Prawo i Pedagogika na Uniwersytecie Gdańskim. Od 12 lat prowadzi własną firmę – jest doradcą biznesowym z doświadczeniem zawodowym zorientowanym wokół prowadzenia projektów związanych z rozwojem działalności gospodarczych. Zajmuje się zarówno tworzeniem nowych przedsiębiorstw jak i projektowaniem produktów i usług dla MŚP. W swojej pracy wykorzystuje umiejętność prowadzenia procesów z
wykorzystaniem metodologii Design Thinking oraz metodyk zarządzania projektami, a także coaching (coach ACC ICF) i trening mentalny (certyfikowany Trener Mentalny). Prowadzi także szkolenia i warsztaty w zakresie Zarządzania zespołami, Zarządzania Projektami, Design Thinking, Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, umiejętności miękkich. Współpracuje z dwoma Ośrodkami Wsparcia Ekonomii Społecznej wspierając Podmioty Ekonomii Społecznej.

Agnieszka Dejna – Prezes Zarządu Spółdzielni Socjalnej DALBA Ukończyła studia Master of Business Administration na Wyższej Szkole Bankowej oraz magisterskie studia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Od 2005 roku związana z sektorem pozarządowym. Przez 8 lat pracowała w Regionalnym Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych, gdzie pełni rolę koordynatora projektów, kierownika działu rozwoju regionalnego oraz w ostatnich 3 latach swojej pracy dyrektora wykonawczego. W latach 2010-2013 Prezes Zarządu Bałtyckiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Specjalizuje się w fundraisingu na działalność organizacji pozarządowych, ekonomii społecznej, tworzeniu modeli biznesowych oraz biznesplanów.  W latach 2011-2015 była członkiem Komitetu Monitorującego Pomorski Program na Rzecz Rozwoju Ekonomii Społecznej.  Bazując na swoich doświadczeniach zawodowych prowadzi również szkolenia i wykłady dla rożnych instytucji m.in. Wyższa Szkoła Bankowa, Uniwersytet Gdański. Od czerwca 2014 roku pracuje również jako doradca pomagający pozyskać pożyczki z ES Funduszu dla przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez TISE. Jest także autorką wielu publikacji i opracowań dot. ekonomii społecznej. Od maja 2014 roku współzarządza spółdzielnią z Januszem Golisowiczem, zatrudniającą 18 osób z niepełnosprawnością intelektualną, która tworzy pierwszy Spółdzielczy Browar w Polsce. Od 2018 roku wdraża w Polsce pierwszą w kraju franczyzę społeczną pubów spółdzielczych zatrudniających minimum 80% osób z niepełnosprawnościami.    

Skip to content