W jakim zakresie pomagamy?
Animacja lokalna
Usługi animacji lokalnej świadczone przez NOWES służą przede wszystkim:
- tworzeniu środowiska przyjaznego rozwojowi ekonomii społecznej, w tym poprzez działania o charakterze edukacyjnym;
- zachęcaniu nowych podmiotów, osób i instytucji do angażowania się w różne formy działalności PES/PS;
- zachęcaniu różnych podmiotów, instytucji i osób do wspierania PES/PS, w tym przede wszystkim kupowania ich towarów i usług, przy wsparciu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych
- inicjowanie i wspieranie organizacji pozarządowych i liderów lokalnych,
- szukanie rozwiązań i potencjału rozwoju NGO, motywowanie grup i środowisk do podejmowania aktywności ukierunkowanych na rozwój ekonomii społecznej.
Doradztwo biznesowe
Tematyka doradztwa obejmuje m. in. następujące zagadnienia:
- zewnętrze finansowanie
- zarządzanie organizacją
- planowanie strategiczne
- zarządzanie finansowe
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- ekonomizacja organizacji (podjęcie działalności nieodpłatnej, odpłatnej pożytku publicznego, podjęcie działalności gospodarczej przez organizację)
Doradztwo kluczowe
Tematyka doradztwa obejmuje m. in. następujące zagadnienia:
- zakładanie przedsiębiorstw społecznych z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów
- prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej
- planowanie strategiczne
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- stworzenie przedsiębiorstw społecznych przez osoby prawne i fizyczne
Oferta Nadwiślańskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej
Szkolenia
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dotyczącej szkoleń organizowanych przez Nadwiślański Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Szkolenia podzielone są na trzy części:
Część nr I – obejmuje szkolenia stacjonarne
Część nr II- obejmuje szkolenia wyjazdowe
Część nr III – obejmuje Szkołę Menadżera Ekonomii Społecznej
Szkolenia skierowane są do osób zainteresowanych założeniem lub prowadzących podmioty ekonomii społecznej z terenu powiatów: malborski, sztumski, kwidzyński oraz starogardzki. Szkolenia będą odbywać się w maximum 15-osobowych grupach.
WAŻNE:
- miejsce szkoleń będzie podane bliżej terminu szkolenia,
- niektóre szkolenia zostaną zorganizowane w trybie zdalnym
- terminy szkoleń mogą ulegać zmianie, powodem jest dynamicznie zmieniająca się sytuacja epidemiologiczna w kraju
- na szkolenia należy zgłaszać się najpóźniej na minimum 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia
Część I
Szkolenia stacjonarne, jednodniowe
Czas szkolenia: 8h
Blok 1. Aspekty prawne – O Ekonomii Społecznej
- Powołanie Podmiotów Ekonomii Społecznej i Przedsiębiorstw Społecznych z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych oraz prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych.
- Aspekty prawne w sferze ekonomii społecznej. Jak opracować statut/umowę spółki non profit zakładanego przedsiębiorstwa społecznego. Działalność odpłatna i nieodpłatna a działalność gospodarcza w Podmiotach Ekonomii Społecznej.
- Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym.
- Zamówienia publiczne i klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.
- Dobre praktyki
Blok 2. Zarządzanie i finanse
- Zarządzanie organizacją, planowanie strategiczne, zarządzanie, zasobami ludzkimi
- Aspekty finansowe i rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej.
- Prowadzenie działalności statutowej PES, zewnętrzne źródła finansowania.
- Restrukturyzacja działalności.
Blok 3. Biznes
- Tworzenie biznesplanów oraz marketing (w tym badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów, etc.).
- Budowanie powiązań kooperacyjnych.
- Umiejętności społeczne (budowanie szerokich powiązań kooperacyjnych w ramach partnerstw, sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju PS), kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
- Lokalne strategie i rady działalności
- Sieciowanie PES.
- Marketing w social mediach.
Część II
Szkolenia wyjazdowe, dwudniowe
Czas szkolenia łącznie: 16h
Ilość osób- min. 10 uczestników
Blok 1. Aspekty prawne – warsztaty praktyczne
- Powołanie Podmiotów Ekonomii Społecznej i Przedsiębiorstw Społecznych z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych.
- Prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych.
- Aspekty prawne w sferze ekonomii społecznej. Jak opracować statut/umowę spółki non profit zakładanego przedsiębiorstwa społecznego. Działalność odpłatna i nieodpłatna a działalność gospodarcza w Podmiotach Ekonomii Społecznej.
- Zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym.
- Zamówienia publiczne i klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.
- Budowanie kompetencji społecznych dot. budowania zespołu, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, pracy z trudnym klientem, komunikacji.
Blok 2. Specjalistyczny
- Aspekty prawne w zakresie funkcjonowania PES/PS
- Zamówienia publiczne w PES/PS
Blok 3. Biznesowy
Biznesowe szkolenie dotyczące funkcjonowania PES/PS
- Budowanie i rozwijanie przedsiębiorstwa w oparciu o zapisy biznesplanu zarządzanie i rozwój PS
- Budowanie i rozwijanie zespołu wokół celów i wartości
Cześć III – Szkoła Menadżera Ekonomii Społecznej
Ilość osób: 15 uczestników
Przykładowy rozkład tematyczny spotkań szkoleniowych:
- ZJAZD: Szkolenie pn. „Integracja i komunikacja, zarządzanie zespołem”-autoprezentacja, zarządzanie organizacją, zarządzanie pracownikami, zarządzanie konfliktem w PES i rozwiązywanie konfliktów, negocjacje z instytucjami finansującymi.
- ZJAZD: Szkolenie pn. „Aspekty prawne, zakładanie PES” – w zakresie prawnym: prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS, prawne aspekty działania w sferze ekonomii społecznej.
- ZJAZD: c.d aspektów prawnych. Szkolenie pn. „Księgowo-podatkowe aspekty Ekonomii Społecznej”- podatki bezpośrednie i pośrednie w działaniach PES, pracodawcy względem pracowników, rachunkowość PES, zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością, księgowość, płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne.
- ZJAZD: Szkolenie pn. „Finansowanie PES, PS”- pozyskiwanie źródeł finansowania działalności (np. produkty sektora finansowego) wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków, planowanie finansowe (z wykorzystaniem np. narzędzia ProveIt.pl).
- ZJAZD: Szkolenie pn.”Sprzedaż w PS, PES”- proces sprzedaży i sekwencja sprzedaży, zarządzanie sprzedażą indywidualną i zespołową, planowanie sprzedaży, zarządzanie obszarem sprzedaży, budowanie strategii i polityki sprzedaży, obsługa posprzedażna i after sales/after market.
- ZJAZD: Szkolenie pn. „Marketing w PES/PS”- planowanie marketingowe (polityki cenowej, rabatowej i zarządzanie ceną, segmentacja i wprowadzanie produktu, tworzenie wizerunku PS i opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PS, badanie rynku, kształtowanie elastyczności ofertowej, wypracowania i wdrażania standardów obsługi klienta przez PES, nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie branży.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach zapraszamy do kontaktu mailowego: bjankowiak_rti@dzierzgon.com.pl